26-10-2009

idee voor expo inrichting

Hey y’all,

Jorge in ik zijn tot een idee gekomen voor de expo.

Beetje moeilijk uit te leggen maar ik zal mn best doen.

Het concept is een nieuwe ruimte creeeren in de al bestaande ruimte.

En dat doen we aan de hand van een houten contructie neer te zetten die vanaf de ingang door de chiellerie loopt rechtstreeks naar de bar. Aan de houten contructie hangen we 1 witte doek waarop een projector gericht staat. Dat is dus 1 “muur”. Het leek ons leuk om voor de andere muren een stof te gebruiken die wat meer met de expo te maken heeft. Inplaats van 1 witte ruimte. Ons idee was kleding. Dat we allemaal zoveel mogelijk oude kleding bij elkaar gooien en dat aan elkaar naaien. Dus bijv. Een broekspijp aan de mouw van een tshirt enzv.enzv.

We zouden op deze manier dan 4 “muren”moeten maken van ongeveer 2 bij 1 ofzo.

Die lappen hangen we van boven naar beneden aan de houten constructie.

De ruimte in een ruimte, leek ons leuk als een soort van centraal punt in de expo zelf. Voor info etc. Ook een plek voor de boekjes en flyers.

Onze voorwerpen staan dat in de gecreerde ruimtes naast de constructie en zijn te zien vanaf het centrale punt. ( je kunt gewoon die ruimtes ook in ) om de voorwerpen goed naar voren te brengen willen we met de belichting gaan werken. Ook was een idee om op de lappen ( de zelfgemaakte muren ) en zakje of zakkjes te naaien ( misschien van een kledingstuk ook ) om de flyers / boekjes in te doen. Misschien op gekke hoogste ofso om het nog apparter te maken. Dit zal dan bij de ingang gemaakt moeten worden.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.... i did my best.

Wat we dus allemaal moeten doen is zoveel mogelijk oude kleding verzamelen,

En we moeten dat dus in elkaar gaan fixen. De houten constructie plus de lappen van kleding.

Dit kunnen we waarschijnlijk in het rietveld doen, dus everybody:

Laat even een data weten wanneer je kan!!





Ciao Aloë en Jorge

8 opmerkingen:

  1. Hey,
    klinkt echt tof!

    Voor het boekje hadden we als idee voor de cover dat de mensen een voorwerp uit hun zak moeten stempelen met een stempelkussen. Dus dat werkt goed samen met de kledingmuren met zakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Jongens,

    Het ziet er zo idd goed uit, ik zie dat jullie er veel aandacht aan besteed hebben. Het lijkt me alleen niet haalbaar. Dit is een hele operatie. Ik wil niet op ieder slakje een zoutje gooien maar een paar muren naaien van kleding, dat kost een ervaren naaier al dagen en dagen. En dan is het nog maar de vraag of het er zo mooi uitziet als nu op de plaatjes. Zoveel kleding bij elkaar krijgen? Het moet ook maar net kunnen op de rietveld, waar ze het nu op de modeafdeling mega druk hebben. En dan houten constructies en vervoer? Dat zijn heel veel dingen met risico's. "too many 'if's" zoals ze op tv zeggen...

    Bovendien, die muren lijken me zo aanwezig dat het de objecten waar het om gaat zal overschaduwen, mensen zullen denken dat de muren het werk is en het om kleding gaat, denk je niet?

    De ruimte zou in dienst moeten staan van de objecten, foto's en projectie. . .

    Kzou echt de boel ernstig versimpelen en een iets minder overheersende versie maken...

    Wat vindt de rest?

    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. stempelen is een thema dat steeds wel terugkomt in onze werken: het servies, de kopjes en schoteltjes, en de potloden enhoutskool stoelen. Dat gebruiken we ook voor het boekje. Misschien kunnen jullie daar iets mee? Wat dacht je van de vloer bedekken en een soort stempelkussen waar mensen op moeten stappen voor ze binnenlopen zodat er sporen achterblijven terwijl ze alles bekijken.
    Misschien wordt het wel een beetje een kliederboel zo..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wel tof idee ...alleen wordt wel een beetje kliederig zoals je al zei
    ...
    ik denk toch dat we maar geen object moeten maken is weinig tijd voor bovendien moet jullie het ook opbouwen en jullie hebben daar waarschijlijk te weinig tijd voor ,maby is een perfomers wel leuk...het idee van fooddesign vind ik ook nog tegek daar kunnen we maby wel een kraampje voor maken ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ZIet er inderdaad erg vol uit zo. Voetstappen vind ik erg leuk, wel lastig. misschien kunnen we de voetafdrukken wel al vooraf zelf gewoon maken. Met een mooie grote bergschoen ofzo.
    Ik vind een performes altijd leuk.
    Voor mijn servies leek het me leuk, als er op wat tafeltjes (van die hoge staan dingen) tafelkleedjes liggen. En dat we dan ook tafelkleeden maken. Maar als overal verf staan, kan het wel weer heel rommelig worden. Eehm.. Misschien moet ik dan gewoon met een dienblad rondlopen met verf erop, waar mensen dan hun glaasjes in kunnen dippen. OEh! Ik kan op rolschaatsen, zoals in Amerikaanse diners :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hi guys!

    uhmm kleding ziet er lijkt me tof uit, maar is miss te overheersend, en ik begrijp ook niet helemaal waarom t kleding moet zijn, want dan denken mensen die binnenkomen al snel dat het iets met mode te maken heeft wat we doen, tuurwlijk dit helemaal niet zo is..
    voetstappen lijkt me wel heel erg leuk. maar misschien moet het in een van de ruimtes gebeuren, we kunnen ook mijn schoenen er mee combineren.. dat onze stukken qua thema aan elkaar gekoppeld worden.
    verder denk ik zelf als ik me een beeld vorm van de tentoonstelling, aan heel veel sfeer door middel van belichting en projectatie. het lijkt me heel erg leuk om het proces te laten zien door overal dingen op te projecteren. zodat je zo'n zelfde soort sfeer krijgt als bij de tentoonstelling van pappiloti riz..
    en het lijkt me ook heel leuk om iets met performences te doen, zodat wij in de tentoonstelling ook nog iets van een ding hebben, ja iets met fooddesign of zo...


    hmm. wanneer heb ik tijd.. dat is een moeilijk punt.. haha. volgende week kan ik echt niet (se-week) en de week daarna speel ik elke dag voorstellingen op school:(... dus dan kan ik ook niet! uhm de week daarna is mijn agenda nog leeg, blanco, blanche, wit, white, empty.. zo

    en dan mag zindzi nu weer lekker gaan leren:) heerlijk zo'n leven vol school!
    Koeskoes

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.