01-11-2010

Johann Le Guillerm

Hallo
ik ben weer terug uit het verre Brabant. Het was erg gezellig en ik heb best veel voorstellingen gezien. Maar eentje wil ik in het bijzonder even met jullie delen omdat ik denk dat jullie dat ook wel interessant vinden.
Het is een voorstelling van Johann Le Guillerm van Cirque Ici. Deze man is gestoord en geniaal tegelijk. Hij bedenkt bizzare constructies die uit zichzelf bewegen. Hij speelt met zwaartekracht en evenwicht.

Hij had een soort ijzeren ridder schoenen aan waarvan de punten uit allemaal losse schakeltjes bestaan. Deze zie je ook nog beter in het filmpje hieronder.


Er was een zadel met allemaal ijzeren stangen eraan die afzonderlijk van elkaar konden bewegen waardoor hij er op vooruit kon komen. Het leek op een soort paardrijden op een ijzeren paard. Ook maakte het een ontzettend geluid.

Je ziet hem ook even in dit filmpje


Dit is een Filmpje wat waarschijnlijk alleen Camille een beetje begrijpt, maar als je een beetje door al het geklets komt zitten er veel mooie voorbeelden in. Zoals allerlei constructies van hout die hij helemaal in balans maakt, zonder materiaal waar hij het hout mee aan elkaar maakt. En je ziet de rijdende machines die hij heeft gemaakt die op een hele bijzondere manier aangedreven worden. Op het einde zie je nog een stukje uit de voorstelling, waarin hij met de hand een stalen buis ombuigt tot een perfecte spiraal.

Johann Le Guillerm, artiste
Geüpload door inet. - Ontdek nog meer creatieve video's.

Verder kon ik helaas geen plaatjes vinden. Hij heeft ook iets heel tofs gedaan met stapels boeken die perfect in balans in een boog staan waar hij dan op gaat zitten enzo.
Nou dat is dan mijn bijdrage van deze week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.