22-10-2010

'Can I take picture of you?'

Ik ben gekoppeld aan Jasper Buninga, een jonge Nederlandse fotograaf die zich voornamelijk bezig houdt met documentaire fotografie. Daarnaast doet hij ook veel in de reclame wereld.

Samen gaan werken we aan het maken van een serie foto's die we uiteindelijk op straat 'terug' willen hangen. Ik had het idee om te focussen op de vraag wat een groep mensen tot een serie zou kunnen maken? Wat is je criteria en hoe kun je een groep mensen die in eerste instantie niets gemeen hebben, tot een groep maken?

Voorbeelden zijn deze drie mini-serietjes die ik afgelopen weken heb gemaakt. Een serie kunstacademie studenten, op zoek naar een stereotiep. Mensen met verschillende beroepen. Wel eens van de poppendokter gehoord? En wie er ook nog ontbreken in deze serie zijn de masseuses uit de Thaise salons. (happy end of gene happy end?!) En daarna ben ik afgereisd naar de Dam… De Dolle Dwaze Dagen. En heb daar de hebberige massa gefotografeerd.
Drie groepen dus, van mensen die naast hun beroep/studie/kooplust wellicht helemaal niets met elkaar te maken hebben.. maar door deze connectie toch ineens een serie vormen.




Rietveld studenten


















Beroepen













De dolle dwaze dagen









Wat me eigenlijk nog interessanter lijkt is om een serie te maken op basis van een bepaalde plek. Want dat maak je mensen die waarschijnlijk echt amper wat gemeen hebben op eerste gezicht, ineens tot een groep. Bovendien is het ook wel gaaf om te kijken wat er dan gebeurt als je de foto's vervolgens ophangt op de plek waar je ze gemaakt hebt.
Het volgende plan is dat Jasper en ik allebei een serie maken rond om een bushalte.





Hier een linkje naar nog wat meer foto's van mij. Let niet op de kwaliteit. Heb ze veel te veel verkleind en het wordt nog verbeterd!
Klikt u maar..!


Ps. Kunnen we de text op het blog niet wat kleiner maken?!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.