23-10-2010





hey pARTi people,
Ik word begeleid door Wonder, zoals ze het zelf samenvat is ze een woord kunstenaar. Ben de afgelopen tijd vooral bezich geweest met het schrijven van stukjes over mensen. Zal de komende dagen wel elke dag eentje posten anders zit het blog ook meteen helemaal vol.

Baasje van de hond die over me jas heen piste.
Zat in het blauwe theehuis, me jas hing over me stoel, en komt een hond voorbij en die pist zo over me jas heen.
Niemand op het hele terras lijkt zich het baasje van de overvrolijke, rond kwispelende hond te voelen. Een man die 1 tafeltje naast me zit lacht me uit. Ik vraag of hij misschien veranwoordelijk is voor die hond. Hij zegt dat als dat zo was hij niet zo hard zo lachen, tegelijker tijd aait hij de kop van een andere hond die netjes onder zijn stoel zit. Ik zoek verder. Misschien is het het verliefde stelletje die 2 tafeltjes verder zit. Die zijn natuurlijk zo verliefd dat ze niet eens doorhebben dat ze uberhaupt een hond bij zich hebben of niet. Waarschijnlijk hebben ze elkaar ontmoet via een gezamelijke vriendin. Een vriendin die eigelijk verliefd was op die jongen, maar hij koos liever voor de vriendin van zijn vriendin. Ze zitten het liefst de hele dag samen bij hem thuis, maar af en toe moet de hond naartuurlijk ook een plasje doen, daarom besluiten ze uit hun hol te kruipen en in de zon gaan zitten. De jongen is een mooie jongen die normaal gesproken zich liever met zijn vrienden bezighoud dan met een meisje. Houd van inpulsieve dingen doen, ‘s nachts over het hek van artis klimmen, of als het lekker weer is zwemmen in de gracht. Maar dit meisje heeft hem een beetje in de ban, hij word verantwoordelijker, heeft geen afwas op het aanrecht meer staan van een week, begint de programma’s van tv op tijdstip uit zijn hoofd te leren. Maar dat maakt hem niet uit omdat hij met zijn meisje is. Hij is ongeveer 24 jaar. Heeft een jonger zusje, en een oudere broer. Zijn ouders zijn gescheiden toen hij net het huis uit was. Hij werkt in de horeca, en studeerd om producent te worden... en heet waarschijnlijk Martin.
De hond komt kwispeld weer mijn kant op, alle mensen die vlak bij me tafeltje ook op het terras zitten trekken hun las omhoog als de hond langs komt. Wat 2 dingen betekend, dat ze het allemaal gezien hebben dus als ze geen halve gare zijn niet de baasjes van de hond kunnen zijn, en ze verdomme niet bedenken dat hij waarschijnlijk 1 min na mijn jas niet genoeg vocht kan verzamelen om er nog 1 te doen. De hond gaat nu de andere kant op, ik voel de hond met mijn ogen over het terras, de hond lijkt niet te stoppen bij 1 persoon specefiek, en dan ik zie opeens een paar tafels verder een verstrooide oude man zitten. Hij leest de krant, hij leest de krant voor de helfd dicht gevouwen leunt achterover met zijn benen over elkaar. Zijn gezicht is niet te zien door de krant die hij ervoor houd. Wel komen een paar dunne gijze haartjes erachter vandaan. Niks lijkt hem te storen. Deze man is duidelijk met pensioen. Heeft een baan gehad die hij leuk vond om te doen, waar hij veel centen mee verdiende, waarschijnlijk succesvol makelaar. Met zijn vrouw woont hij dicht bij het vondelpark. Hij heet 2 dochters. Met 3 vrouwen samenwonen heeft hem geleerd over zijn gevoelens te praten, en lijkt voor zichzelf wel te weten hoe zijn wereld in elkaar zit. Houd van lezen... Hij heet waarschijnlijk Rogier, Maar hij lijkt me niet een man die een hond heeft, en ik had gelijk. De hond loopt voorbij.

Daarnaast heeft Wonder me een paar opdrachten gegeven, zoals een collage maken bij een aantal personen die ik heb ge analyseerd, filmpjes op youtube bij houden die ik tof vind, en inspirerend voor wat ik wil maken, en een gesprek die ze met hun naasten zouden voeren.
Hou jullie op de hoogte!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.