23-10-2010

home







ik loop stage bij de fotografe Wendelien Daan. Zij maakt foto's waarin mode vaak een grote rol speelt. Op haar site verteld ze dat ze je in haar foto's vaak meeneemt naar een wereld waarin mensen en ook objecten uit een andere wereld lijken te komen, wat een gevoel van vervreemding of zelfs angst kan veroorzaken. Ook refereert ze naar de filosoof Freud, en zijn essay over Unheimlichkeit..
Afgelopen dinsdag heb ik een hele dag een fotoshoot meegemaakt, voor een nieuw nederlands modemerk. Ik vond het leuk en interessant om mee te maken. Wel was het een hele andere wereld om in terecht te komen, een beetje het nare koude modewereldje waarin er best wel wat hiërarchie zit.

Mijn eigen project heeft als hoofdvraag; waar voel je je thuis? en waarom daar en niet ergens anders? en wat is dat dan, je ergens thuis voelen. Ik ben zelf de afgelopen tijd best veel met die vraag bezig geweest, want ik ben net verhuisd..

hier wat foto's die ik erg inspirerend vind. Er volgt snel meer eigen werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.